KVK LIVESCORE
Volg hier op
wedstrijddagen
de tussenstanden
van KV KORTRIJK
Helpdesk / Support Forumsupport voor al uw forumvragen (ook technische vragen!)


Bekijk resultaten enquête: Is er nood aan een Franstalige supportersite van KVK?
Ja 43 51.81%
Nee 40 48.19%
Stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Zoek in onderwerp Weergavemodus
  #1  
Oud 05-06-2008, 18:17
Ivanovic Ivanovic is offline
Forum Verbod
 
Geregistreerd op: May 2007
Locatie: Uccle - Ukkel
Leeftijd: 43
Berichten: 21
Exclamation Kvkfans.be in het frans ?
Nu dat jullie in 1ste zitten is een frans section noodzakelijk. Of jullie willen tussen Nederlandstaligen blijven of willen jullie het site uitbreiden voor de franstaligen. Ik ben echt bereid om eraan te werken. We leven nog steeds in een drietalig land en het frans zou echt geen kwaad zijn voor kvkfans.be zijn. We kunnen ook bij deze manier franstalig fans aantrekken. Ik zou graag jouw standpunt weten daarover.

Dank bij voorbaat.

Jeremie. Franstalig sympathisant van KV Kortrijk.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 05-06-2008, 18:20
Gio's Avatar
Gio Gio is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Berichten: 715
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Mijn mening:

We zijn een fansite en het is niet onze taak om het Franstalig publiek aan te spreken. Als webmaster wil ik met Kvkfans.be enkel de Nederlandstalige supporters aanspreken.
Onze offici?le site heeft nog niet eens een Franstalig gedeelte en ik ben van oordeel dat een Frans onderdeel niet noodzakelijk is op een fansite als de onze.

Gio
Webmaster
__________________
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 05-06-2008, 18:25
Ivanovic Ivanovic is offline
Forum Verbod
 
Geregistreerd op: May 2007
Locatie: Uccle - Ukkel
Leeftijd: 43
Berichten: 21
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Origineel gepost door Gio Bekijk Bericht
Mijn mening:

We zijn een fansite en het is niet onze taak om het Franstalig publiek aan te spreken. Als webmaster wil ik met Kvkfans.be enkel de Nederlandstalige supporters aanspreken.
Onze offici?le site heeft nog niet eens een Franstalig gedeelte en ik ben van oordeel dat een Frans onderdeel niet noodzakelijk is op een fansite als de onze.

Gio
Webmaster

Als ik je begrijp, Nederlands anders moeten de franstaligen dat geen Nederlands kunnen den hogen boom ingaan. Niet vergeten dat Kortrijk nie ver van Walloni? staat. Nie elke franstaligen kunnen het nederlands zoals mij dus een franstalig gedeelte zou van pas komen. Je wilt eraan niet meewerken ? Ok maar ik wel. Open van geest zijn is echt een bewijs van verstandig te zijn. In 1ste zoals in 2de zitten franstaligen ploegen dus respect mag h
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 05-06-2008, 18:39
Patt'n Patt'n is offline
 
Geregistreerd op: May 2006
Locatie: Gent, maar geboorte Kortrijk
Berichten: 2,110
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Origineel gepost door Ivanovic Bekijk Bericht
Als ik je begrijp, Nederlands anders moeten de franstaligen dat geen Nederlands kunnen den hogen boom ingaan. Niet vergeten dat Kortrijk nie ver van Walloni? staat. Nie elke franstaligen kunnen het nederlands zoals mij dus een franstalig gedeelte zou van pas komen. Je wilt eraan niet meewerken ? Ok maar ik wel. Open van geest zijn is echt een bewijs van verstandig te zijn. In 1ste zoals in 2de zitten franstaligen ploegen dus respect mag h?.
zo kunnen Guedioura, Bakour, Belhocine, Calvo, Hempte, Betremieux, wie weet N'For ? er ook een bal van verstaan
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 05-06-2008, 18:46
kevin1990's Avatar
kevin1990 kevin1990 is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Locatie: Kortrijk
Berichten: 211
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Origineel gepost door Ivanovic Bekijk Bericht
Als ik je begrijp, Nederlands anders moeten de franstaligen dat geen Nederlands kunnen den hogen boom ingaan. Niet vergeten dat Kortrijk nie ver van Walloni? staat. Nie elke franstaligen kunnen het nederlands zoals mij dus een franstalig gedeelte zou van pas komen. Je wilt eraan niet meewerken ? Ok maar ik wel. Open van geest zijn is echt een bewijs van verstandig te zijn. In 1ste zoals in 2de zitten franstaligen ploegen dus respect mag h?.
Wij moeten ook maar maken dat we Frans verstaan als we ergens in Walloni? toekomen, dus zie niet in waarom een Vlaming zich dan wel moet aanpassen?
KVK=WEST VLAANDEREN=NEDERLANDSTALIG
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 06-06-2008, 09:27
Franky's Avatar
Franky Franky is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Berichten: 322
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Origineel gepost door kevin1990 Bekijk Bericht
Wij moeten ook maar maken dat we Frans verstaan als we ergens in Walloni? toekomen, dus zie niet in waarom een Vlaming zich dan wel moet aanpassen?
KVK=WEST VLAANDEREN=NEDERLANDSTALIG
vaneigens da,ze moeten under maar aan passen al zal dit wel moeilijk zijn,ze zijn 50 jaar achter !
__________________
K.V.KORTRIJK...19...ROOD EN WIT... FOREVER !!!!!!!!!!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 05-06-2008, 19:40
KVK_SiM_'s Avatar
KVK_SiM_ KVK_SiM_ is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2008
Locatie: Kuurne
Berichten: 381
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Origineel gepost door Ivanovic Bekijk Bericht
Als ik je begrijp, Nederlands anders moeten de franstaligen dat geen Nederlands kunnen den hogen boom ingaan.Niet vergeten dat Kortrijk nie ver van Walloni? staat . Nie elke franstaligen kunnen het nederlands zoals mij dus een franstalig gedeelte zou van pas komen. Je wilt eraan niet meewerken ? Ok maar ik wel. Open van geest zijn is echt een bewijs van verstandig te zijn. In 1ste zoals in 2de zitten franstaligen ploegen dus respect mag h?.
Ik dacht dat ze in elke Waalse school nederlands onderrichten? Nee voor een fansite is een franse vertaling van ieder stukje gewoon teveel werk voor misschien 1 verdwaalde supporter van een waalse eersteklasser die eens komt loeren naar ons nieuws.

Wat ik wel ondersteun is een taalkeuze voor de offici?le site van KVK. Engels is nog niet meteen nodig maar een optie om de site in het frans te bekijken zou eigenlijk wel mogen. Zo wordt het ook aantrekkelijker voor Waalse bedrijven om zich meer betrokken te voelen tot de ploeg en in ons de ideale partner te zien om een gat te vullen in de Vlaamse markt..
__________________
Hand in hand voor rood en wit!
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 05-06-2008, 18:36
Gio's Avatar
Gio Gio is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Berichten: 715
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Dit heeft niets te maken met respect. Wij zijn een fansite die zich richt op het Nederlandstalige publiek.

Het doet er niets toe of er Franstalige ploegen spelen in eerste klasse of niet. Wij richten ons op KV KORTRIJK-SUPPORTERS en daarvan is toch zeker 95% Nederlandstalig
__________________
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 05-06-2008, 18:36
Mehdi Mehdi is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Locatie: Kortrik
Berichten: 422
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
We zijn een Westvlaamse club en we spelen in een Belgische competitie.
als ik naar de voetbal ga hoor ik ook nauwelijks Franstaligen behalve de spelers dan.
Ik ben van mening dat er geen andere taal dan onze moedertaal moet komen.

Greetz
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 05-06-2008, 19:06
Redside_plumme's Avatar
Redside_plumme Redside_plumme is offline
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: Kortrijk
Leeftijd: 34
Berichten: 4
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Volledig mee eens met 'Kevin1990'.. Als wij in Walloni? toekomen,moeten wij ook ons frans boven halen,de walen doen althans geen moeite om nederlands te praten.

KV Kortrijk ligt in WEST-VLAANDEREN .. OOK VOOR MIJ IS EEN FRANSTALIG GEDEELTE ZEVER IN PAKSKES !!
__________________
Proud to be a Kortrijk-Fan
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 06-06-2008, 18:20
patrick jolie patrick jolie is offline
 
Geregistreerd op: May 2006
Berichten: 0
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
match in namen dit jaar : politie en stewards van namen waren perfect tweetalig (hun nederlands was beter dan mijn frans) ik vond dat gastvrij en chique. Indien er iemand het zich wil aanterkken waarom dan niet een apparte topic die de belangrijkste dingen vertaald. Andersom kunnen zij ook vertalen wat in de franstalige pers en sites komt en dat interessant is voor KVK-supporters bvb bespreking van de fansatlige nieuwkomers op de site van hun ploeg van herkomst.
Trouwens : we zouden ook een topic in het duits moeten hebben want er is een aanvraag binnen voor een KVK-supportersclub in Duitsland (Monschau) !
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 06-06-2008, 18:36
KVK_SiM_'s Avatar
KVK_SiM_ KVK_SiM_ is offline
 
Geregistreerd op: Apr 2008
Locatie: Kuurne
Berichten: 381
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Origineel gepost door patrick jolie Bekijk Bericht
match in namen dit jaar : politie en stewards van namen waren perfect tweetalig (hun nederlands was beter dan mijn frans) ik vond dat gastvrij en chique. Indien er iemand het zich wil aanterkken waarom dan niet een apparte topic die de belangrijkste dingen vertaald. Andersom kunnen zij ook vertalen wat in de franstalige pers en sites komt en dat interessant is voor KVK-supporters bvb bespreking van de fansatlige nieuwkomers op de site van hun ploeg van herkomst.
Trouwens : we zouden ook een topic in het duits moeten hebben want er is een aanvraag binnen voor een KVK-supportersclub in Duitsland (Monschau) !
Een topic op dit forum is mijns insziens nogal nutteloos. Het moet ergens openbaar bereikbaar zijn, anderstaligen zullen zich niet aanmelden om op een nederlandstalig forum mee te posten. De offici?le site heeft, net als de club, een stap omhoog te zetten. Een splashscreen met taalkeuze dat ondersteund wordt met Molecule reclame lijkt me veel beter dan het huidige splashscreenmodel.. Verder kan de sitestructuur nog een stuk beter en is het nodig duidelijker scheidingen te maken tussne de verschillende "onderwerpen". Kortom, designmatig en praktisch kan de offici?le site nog wel een duwtje in de rug gebruiken.
__________________
Hand in hand voor rood en wit!
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 05-06-2008, 19:34
Ivanovic Ivanovic is offline
Forum Verbod
 
Geregistreerd op: May 2007
Locatie: Uccle - Ukkel
Leeftijd: 43
Berichten: 21
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Oki, oki, nog een chance dat ik wel Nederlands kan...
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 05-06-2008, 19:50
Ivanovic Ivanovic is offline
Forum Verbod
 
Geregistreerd op: May 2007
Locatie: Uccle - Ukkel
Leeftijd: 43
Berichten: 21
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Oki, dus is m'n idee een slechte, geen probleem ermee. IK heb toch nooit spijt van gehad Nederlands te leren h? , ver ervan IK ben een voorstander van tweetaligheid in Vlaanderen, Brussel en Walloni
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 05-06-2008, 20:08
Red Philip Red Philip is offline
Roodwit tot in de kist
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Locatie: Kortrijk
Berichten: 663
Standaard Re: Kvkfans.be in het frans ?
Origineel gepost door Ivanovic Bekijk Bericht
Oki, dus is m'n idee een slechte, geen probleem ermee. IK heb toch nooit spijt van gehad Nederlands te leren h? , ver ervan IK ben een voorstander van tweetaligheid in Vlaanderen, Brussel en Walloni?.
Zeker geen slecht idee van jou,Ivanovic.
Integendeel,het imago van KVK zou er zelfs wel bij varen en wie weet zelfs sommige Franstaligen aanspreken want idd,Walloni? ligt bijzonder dicht.
Ieder zijn mening natuurlijk,maar ik bezondig mij liever niet aan kortzichtigheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Tags
1ste, aantrekken, bij, deze, een, frans, geen, het, kortrijk, kvkfansbe, ook, rijk, site, van, voor, zijn


Momenteel bekijken: 2 (0 leden en 2 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp
 

Berichting Regels
Je mag geen nieuwe onderwerpen openen
Je mag geen berichten beantwoorden
Je mag geen attachments posten
Je mag geen berichten van uzelf bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:33.


Forum software: vBulletin, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KV Kortrijk Forum