KV Kortrijk Forum

KV Kortrijk Forum (http://www.kvkforum.be/kvkforum/index.php)
-   Helpdesk / Support (http://www.kvkforum.be/kvkforum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kvkfans.be in het frans ? (http://www.kvkforum.be/kvkforum/showthread.php?t=558)

Ivanovic 05-06-2008 18:17

Kvkfans.be in het frans ?
 
Nu dat jullie in 1ste zitten is een frans section noodzakelijk. Of jullie willen tussen Nederlandstaligen blijven of willen jullie het site uitbreiden voor de franstaligen. Ik ben echt bereid om eraan te werken. We leven nog steeds in een drietalig land en het frans zou echt geen kwaad zijn voor kvkfans.be zijn. We kunnen ook bij deze manier franstalig fans aantrekken. Ik zou graag jouw standpunt weten daarover.

Dank bij voorbaat.

Jeremie. Franstalig sympathisant van KV Kortrijk.

Gio 05-06-2008 18:20

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Mijn mening:

We zijn een fansite en het is niet onze taak om het Franstalig publiek aan te spreken. Als webmaster wil ik met Kvkfans.be enkel de Nederlandstalige supporters aanspreken.
Onze offici?le site heeft nog niet eens een Franstalig gedeelte en ik ben van oordeel dat een Frans onderdeel niet noodzakelijk is op een fansite als de onze.

Gio
Webmaster

Ivanovic 05-06-2008 18:25

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Gio (Bericht 41042)
Mijn mening:

We zijn een fansite en het is niet onze taak om het Franstalig publiek aan te spreken. Als webmaster wil ik met Kvkfans.be enkel de Nederlandstalige supporters aanspreken.
Onze offici?le site heeft nog niet eens een Franstalig gedeelte en ik ben van oordeel dat een Frans onderdeel niet noodzakelijk is op een fansite als de onze.

Gio
Webmaster


Als ik je begrijp, Nederlands anders moeten de franstaligen dat geen Nederlands kunnen den hogen boom ingaan. Niet vergeten dat Kortrijk nie ver van Walloni? staat. Nie elke franstaligen kunnen het nederlands zoals mij dus een franstalig gedeelte zou van pas komen. Je wilt eraan niet meewerken ? Ok maar ik wel. Open van geest zijn is echt een bewijs van verstandig te zijn. In 1ste zoals in 2de zitten franstaligen ploegen dus respect mag h

Gio 05-06-2008 18:36

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Dit heeft niets te maken met respect. Wij zijn een fansite die zich richt op het Nederlandstalige publiek.

Het doet er niets toe of er Franstalige ploegen spelen in eerste klasse of niet. Wij richten ons op KV KORTRIJK-SUPPORTERS en daarvan is toch zeker 95% Nederlandstalig

Mehdi 05-06-2008 18:36

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
We zijn een Westvlaamse club en we spelen in een Belgische competitie.
als ik naar de voetbal ga hoor ik ook nauwelijks Franstaligen behalve de spelers dan.
Ik ben van mening dat er geen andere taal dan onze moedertaal moet komen.

Greetz

Patt'n 05-06-2008 18:39

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Ivanovic (Bericht 41045)
Als ik je begrijp, Nederlands anders moeten de franstaligen dat geen Nederlands kunnen den hogen boom ingaan. Niet vergeten dat Kortrijk nie ver van Walloni? staat. Nie elke franstaligen kunnen het nederlands zoals mij dus een franstalig gedeelte zou van pas komen. Je wilt eraan niet meewerken ? Ok maar ik wel. Open van geest zijn is echt een bewijs van verstandig te zijn. In 1ste zoals in 2de zitten franstaligen ploegen dus respect mag h?.

zo kunnen Guedioura, Bakour, Belhocine, Calvo, Hempte, Betremieux, wie weet N'For ? er ook een bal van verstaan

kevin1990 05-06-2008 18:46

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Ivanovic (Bericht 41045)
Als ik je begrijp, Nederlands anders moeten de franstaligen dat geen Nederlands kunnen den hogen boom ingaan. Niet vergeten dat Kortrijk nie ver van Walloni? staat. Nie elke franstaligen kunnen het nederlands zoals mij dus een franstalig gedeelte zou van pas komen. Je wilt eraan niet meewerken ? Ok maar ik wel. Open van geest zijn is echt een bewijs van verstandig te zijn. In 1ste zoals in 2de zitten franstaligen ploegen dus respect mag h?.

Wij moeten ook maar maken dat we Frans verstaan als we ergens in Walloni? toekomen, dus zie niet in waarom een Vlaming zich dan wel moet aanpassen?
KVK=WEST VLAANDEREN=NEDERLANDSTALIG

Redside_plumme 05-06-2008 19:06

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Volledig mee eens met 'Kevin1990'.. Als wij in Walloni? toekomen,moeten wij ook ons frans boven halen,de walen doen althans geen moeite om nederlands te praten.

KV Kortrijk ligt in WEST-VLAANDEREN .. OOK VOOR MIJ IS EEN FRANSTALIG GEDEELTE ZEVER IN PAKSKES !!

Ivanovic 05-06-2008 19:34

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Oki, oki, nog een chance dat ik wel Nederlands kan...

KVK_SiM_ 05-06-2008 19:40

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Ivanovic (Bericht 41045)
Als ik je begrijp, Nederlands anders moeten de franstaligen dat geen Nederlands kunnen den hogen boom ingaan.Niet vergeten dat Kortrijk nie ver van Walloni? staat . Nie elke franstaligen kunnen het nederlands zoals mij dus een franstalig gedeelte zou van pas komen. Je wilt eraan niet meewerken ? Ok maar ik wel. Open van geest zijn is echt een bewijs van verstandig te zijn. In 1ste zoals in 2de zitten franstaligen ploegen dus respect mag h?.

Ik dacht dat ze in elke Waalse school nederlands onderrichten? Nee voor een fansite is een franse vertaling van ieder stukje gewoon teveel werk voor misschien 1 verdwaalde supporter van een waalse eersteklasser die eens komt loeren naar ons nieuws.

Wat ik wel ondersteun is een taalkeuze voor de offici?le site van KVK. Engels is nog niet meteen nodig maar een optie om de site in het frans te bekijken zou eigenlijk wel mogen. Zo wordt het ook aantrekkelijker voor Waalse bedrijven om zich meer betrokken te voelen tot de ploeg en in ons de ideale partner te zien om een gat te vullen in de Vlaamse markt..

Ivanovic 05-06-2008 19:50

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Oki, dus is m'n idee een slechte, geen probleem ermee. IK heb toch nooit spijt van gehad Nederlands te leren h? , ver ervan ;) IK ben een voorstander van tweetaligheid in Vlaanderen, Brussel en Walloni

Red Philip 05-06-2008 20:08

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Ivanovic (Bericht 41058)
Oki, dus is m'n idee een slechte, geen probleem ermee. IK heb toch nooit spijt van gehad Nederlands te leren h? , ver ervan ;) IK ben een voorstander van tweetaligheid in Vlaanderen, Brussel en Walloni?.

Zeker geen slecht idee van jou,Ivanovic.
Integendeel,het imago van KVK zou er zelfs wel bij varen en wie weet zelfs sommige Franstaligen aanspreken want idd,Walloni? ligt bijzonder dicht.
Ieder zijn mening natuurlijk,maar ik bezondig mij liever niet aan kortzichtigheid.

Karlo 05-06-2008 20:53

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
het idee van ivanovic is goed maar niet echt van toepassing op kvkfans.be denkik, de officieele site zou zo een mogelijkheid wel mogen hebben. is het niet voor nieuwe supporters dan wel voor nieuwe investeerders en zelfs de spelers. Ik vind het prachtig dat ivanovic zich bereid wil stellen hier aan mee te helpen.

Webby 05-06-2008 21:31

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Ik ben er ook niet tegen.
Ivanovic had zelfs voorgesteld om de site in het Frans onder zijn hoede te nemen. Tis de webmaster die daarin beslist. Voor mij is het maar een kleine moeite om zoiets te realiseren zodat een Franstalige gemakkelijk berichten kan posten op een eventuele Franstalige website los gekoppeld van het Nederlandse, maar wel gekoppeld aan KVK Fans...

Aan de andere kant zou het dan ook niet de bedoeling zijn om na 3 maand te stoppen met deze site. Dat zie je veel, mensen met idee?n die beginnen aan iets maar die er na 3 tot 6 maand de brui aan geven.

piet 05-06-2008 22:29

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
maak gewoon een topic aan met berichten vor onze Franse vrienden, dan kunnen we die van Moeskroen afsnoepen.

Vroeger werd er trouwens veel Frans gesproken op de staantribune, de tijd van Carbonelle, Quain, De Rouck, Lemoine.....

Veyse 06-06-2008 03:26

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Inderdaad. En als ik zie hoe sommigen hier al moeite hadden met de berichten van op de site van Tubize... de (on)kennis van de andere landstaal komt van twee kanten, laat dat maar zeker zijn.

Franky 06-06-2008 09:27

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door kevin1990 (Bericht 41050)
Wij moeten ook maar maken dat we Frans verstaan als we ergens in Walloni? toekomen, dus zie niet in waarom een Vlaming zich dan wel moet aanpassen?
KVK=WEST VLAANDEREN=NEDERLANDSTALIG

vaneigens da,ze moeten under maar aan passen al zal dit wel moeilijk zijn,ze zijn 50 jaar achter !

RAI 06-06-2008 10:27

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Ik vind het zeker en vast geen slecht idee. Toch iets waar tenminste eens over nagedacht kan worden.
Uiteraard moet er iemand zijn tijd in vertalingen willen steken (en zoals al eerder aangehaald voor langer dan een paar maand)
En op het forum is het een kleine moeite om een (beperkt) Franstalig gedeelte bij te maken. Waarschijnlijk zal er daar in het begin niet veel gepost worden, maar dit kan misschien groeien ...?

Al die blabla over walen en vlamingen doet hier volgens mij helemaal niets ter zake. Door een Frans gedeelte toe te voegen kan er een grotere doelgroep bereikt worden. Een supporter is een supporter, of het nu nen vlaming of nen waal is.

Mister Bungle 06-06-2008 10:35

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
maar triestig om zien welke oogkleppen de meesten hier op hebben. kan me vinden in de post van rai

Jantje 06-06-2008 10:39

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Ik ga volledig akkoord met de pro's hier.
Iedereen heeft recht op nieuws van ons KVK. Volgend seizoen komen er trouwens een pak franstalige spelers bij. Ook hun supporters hebben het recht om ze te kunnen volgen. We kunnen van een fransman toch niet gaan eisen dat hij vlaams leert. Dat een belg tweetalig is vind ik ergens maar normaal, maar een buitenlander...
Maar ben dan wel van mening dat dit eerder de taak is van de offici?le site. Mocht KVK-fans er toch in slagen om een frans gedeelte te realiseren dan bewijzen ze nog maar eens dat ze verder staan dan de offici?le site...

Clary 06-06-2008 11:16

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Jantje (Bericht 41089)
IkWe kunnen van een fransman toch niet gaan eisen dat hij vlaams leert. Dat een belg tweetalig is vind ik ergens maar normaal, maar een buitenlander...

Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik vind dat wie tewerkgesteld wordt in het Nederlandstalig gedeelte van ons land, toch minstens de moeite kan doen om zich te kunnen uitdrukken in het Nederlands, ongeacht of het Walen, Fransen of Polen zijn.

Wat betreft Franstalige informatie : het kan inderdaad interessant zijn om hier een extra doelgroep mee te bereiken. Alleen : een website onderhouden kost veel tijd ... Wie gaat er zich de moeite getroosten om ook nog eens alle informatie in vlekkeloos Frans te vertalen ? En what's next : kritiek op Franse taalfouten ?

kevio 06-06-2008 11:33

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
en waarom dan ook niet in het Spaans?

rosso 06-06-2008 11:47

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
...en we zijn weer vertrokken.

Helle 06-06-2008 11:47

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door kevio (Bericht 41096)
en waarom dan ook niet in het Spaans?

Zeker het Arabisch niet vergeten,onze 4e landstaal :a50:
Anders kunnen ze ons nog betichten van discriminatie

Mister Bungle 06-06-2008 11:49

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
is het nu echt nodig om alles in het belachelijk te trekken? jongens toch er zijn hier een pak forumsbezoekers die schijten op al wie franstalig / waal / brusselaar / anders is. het zijn precies allemaal luiaards, profiteurs weet ik veel. ik zou eens willen zien wat voor seizoen we hadden gehad met enkel nederlandstalige spelers. dat men fier wil zijn op zijn vlaamse roots is op zich niets mis mee maar het lijkt me niet nodig om zich superieur te voelen. een beetje openheid op de wereld zou vlaanderen geen kwaad doen.

Franky 06-06-2008 12:35

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
farid eet kotletten ol?,ol? , dien es aangepast.

robertK019 06-06-2008 12:39

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Mister Bungle (Bericht 41103)
is het nu echt nodig om alles in het belachelijk te trekken? jongens toch er zijn hier een pak forumsbezoekers die schijten op al wie franstalig / waal / brusselaar / anders is. het zijn precies allemaal luiaards, profiteurs weet ik veel. ik zou eens willen zien wat voor seizoen we hadden gehad met enkel nederlandstalige spelers. dat men fier wil zijn op zijn vlaamse roots is op zich niets mis mee maar het lijkt me niet nodig om zich superieur te voelen. een beetje openheid op de wereld zou vlaanderen geen kwaad doen.

... en de toon is gezet voor weer een zinloze discussie tussen links en rechts, terwijl we allemaal vk-supporters zijn.
Mijn mening is dat de offici?le website zeker ndl en fra moet aanbieden, en als het even kan ook in het Engels. Dat ben je aan jezelf verplicht als je in eerste klasse aantreedt. Dit is ook het geval op de offici?le websites van huidige eersteklasse clubs.
Maar wie zegt dat ze daar niet mee bezig zijn??

Gio 06-06-2008 12:41

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Dit is inderdaad de taak van de offici?le site en als fansite heb ik geen behoefte aan een tweetalig gedeelte.

B... 06-06-2008 16:35

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Veyse (Bericht 41075)
Inderdaad. En als ik zie hoe sommigen hier al moeite hadden met de berichten van op de site van Tubize... de (on)kennis van de andere landstaal komt van twee kanten, laat dat maar zeker zijn.

Ik weiger Frans te spreken of te lezen in de "Vloanders"...In frankrijk of dat achtergesteld landsgedeelte spreek ik natuurlijk wel Frans.:a7:

Ivanovic 06-06-2008 17:22

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Oki, ik ben achterlijk *lacht* Enfin, ik begrijp jullie standpunt hoor ivm deze site om het slechts in het Nederlands laten. Maar ik zal toch de officiele site contacteren om ze te helpen met het site te vertalen in het frans.

Zelfs zou ik komen tegen een Nederlandstalig in Walloni? of Brussel, praat ik tegen hem/haar in het Nederlands. Ja, ik ben een speciaal geval, weet ik het

RAI 06-06-2008 17:23

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Jantje (Bericht 41089)
Maar ben dan wel van mening dat dit eerder de taak is van de offici?le site. Mocht KVK-fans er toch in slagen om een frans gedeelte te realiseren dan bewijzen ze nog maar eens dat ze verder staan dan de offici?le site...

Ik vind het bij de offici?le site een MUST.
Als je jezelf als professionele ploeg wil profileren is dit een vereiste.
Niet alleen naar eigen Franstalige supporters of bezoekende supporters die het stadion willen vinden, maar vooral voor de prestige en kans om nieuwe sponsors aan te trekken.
Maar ik moet tot mijn spijt nu al toegeven dat onze offici?le site (qua layout & code) helemaal niets van prestige heeft. Dus bewijzen dat de supporterssite op een hoger niveau staat dan de offici?le is nu al peanuts. ;)

Op de supporterssite is het een OPTIE.
Maar toch een die serieus te overwegen valt. We moeten beseffen dat we op 10min van de Franstalige grens zitten.
Ik kan me voorstellen dat we supporters hebben van pakweg Deerlijk. Als je evenlang in de andere richting zou rijden op de E17 zit je in over de taalgrens ...
De technische uitvoering zal waarschijnlijk geen probleem zijn, enkel de nodige en geschikte vertalers, mods,.. vinden misschien wel.


edit: ik lees ook in een aantal opmerkingen "Ik heb er geen behoefte aan". Misschien omdat jullie nederlands spreken? Jullie zijn dan ook niet de doelgroep

Ivanovic 06-06-2008 17:24

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door kevio (Bericht 41096)
en waarom dan ook niet in het Spaans?


Ja, en waarom niet in Oesbekistaans : man, man toch : is het echt nodig iemand's voorstel uit te lachen ?

patrick jolie 06-06-2008 18:20

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
match in namen dit jaar : politie en stewards van namen waren perfect tweetalig (hun nederlands was beter dan mijn frans) ik vond dat gastvrij en chique. Indien er iemand het zich wil aanterkken waarom dan niet een apparte topic die de belangrijkste dingen vertaald. Andersom kunnen zij ook vertalen wat in de franstalige pers en sites komt en dat interessant is voor KVK-supporters bvb bespreking van de fansatlige nieuwkomers op de site van hun ploeg van herkomst.
Trouwens : we zouden ook een topic in het duits moeten hebben want er is een aanvraag binnen voor een KVK-supportersclub in Duitsland (Monschau) !

KVK_SiM_ 06-06-2008 18:36

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door patrick jolie (Bericht 41131)
match in namen dit jaar : politie en stewards van namen waren perfect tweetalig (hun nederlands was beter dan mijn frans) ik vond dat gastvrij en chique. Indien er iemand het zich wil aanterkken waarom dan niet een apparte topic die de belangrijkste dingen vertaald. Andersom kunnen zij ook vertalen wat in de franstalige pers en sites komt en dat interessant is voor KVK-supporters bvb bespreking van de fansatlige nieuwkomers op de site van hun ploeg van herkomst.
Trouwens : we zouden ook een topic in het duits moeten hebben want er is een aanvraag binnen voor een KVK-supportersclub in Duitsland (Monschau) !

Een topic op dit forum is mijns insziens nogal nutteloos. Het moet ergens openbaar bereikbaar zijn, anderstaligen zullen zich niet aanmelden om op een nederlandstalig forum mee te posten. De offici?le site heeft, net als de club, een stap omhoog te zetten. Een splashscreen met taalkeuze dat ondersteund wordt met Molecule reclame lijkt me veel beter dan het huidige splashscreenmodel.. Verder kan de sitestructuur nog een stuk beter en is het nodig duidelijker scheidingen te maken tussne de verschillende "onderwerpen". Kortom, designmatig en praktisch kan de offici?le site nog wel een duwtje in de rug gebruiken.

red bull 07-06-2008 15:38

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Ga eens gaan kijken op de site's van waalse ploegen ,ne keer zien hoeveel er in het Vlaams zal staan ?
Volgens mij niet nodig ,maar kzal niet veel zeggen of de andere zijde zal zich weer geviseerd voelen ....

tarzan 07-06-2008 15:50

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
dat is een duideljke taal,op het werk hoor je niets anders dan frans en ik zou het houden als het van ik is.

Pankotor 07-06-2008 18:21

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Niet nodig. Toch niet voor een supporterssite.

Voor de offici?le site zou het wel mogen, maja... :\

Ivanovic 07-06-2008 18:36

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Ik heb het voorstel gemaakt omdat het zou handig zijn franstaligen ook naar hier aantrekken en waarom niet somigen van zij kunnen echt KVK Fans worden met de tijd. Ja, KV Kortrijk is Vlaams, dat weet ik al lang genoeg en der zijn mensen dat het frans misschien haten hier omdat wij franstaligen het moeite niet doen om het Nederlands te leren of te praten, weet ik wel. Voor de rest, niet vergeten dat het officiele site geen forum heeft, hier wel dus wil ik een franstalig gedeelte hier.

Clary 07-06-2008 18:54

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Ivanovic (Bericht 41213)
Voor de rest, niet vergeten dat het officiele site geen forum heeft, hier wel dus wil ik een franstalig gedeelte hier.

Ivanovic, gij zijt niet de beheerder van het forum hier.

Als ge een franstalig forum wilt, maak er dan zelf ??n !

Voorstellen doen is ??n ding, maar nu begint ge lichtjes te overdrijven.

witzwart 07-06-2008 19:00

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Zou de website niet kunnen in het arabisch,joods,hebreeuws?welke discussie is dat toch?mss ff proberen ivanovic om de site van fc doornik in het nederlands aan te vragen.....


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:55.

Forum software: vBulletin, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KV Kortrijk Forum