KV Kortrijk Forum

KV Kortrijk Forum (http://www.kvkforum.be/kvkforum/index.php)
-   Helpdesk / Support (http://www.kvkforum.be/kvkforum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kvkfans.be in het frans ? (http://www.kvkforum.be/kvkforum/showthread.php?t=558)

Veyse 06-06-2008 03:26

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Inderdaad. En als ik zie hoe sommigen hier al moeite hadden met de berichten van op de site van Tubize... de (on)kennis van de andere landstaal komt van twee kanten, laat dat maar zeker zijn.

Franky 06-06-2008 09:27

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door kevin1990 (Bericht 41050)
Wij moeten ook maar maken dat we Frans verstaan als we ergens in Walloni? toekomen, dus zie niet in waarom een Vlaming zich dan wel moet aanpassen?
KVK=WEST VLAANDEREN=NEDERLANDSTALIG

vaneigens da,ze moeten under maar aan passen al zal dit wel moeilijk zijn,ze zijn 50 jaar achter !

RAI 06-06-2008 10:27

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Ik vind het zeker en vast geen slecht idee. Toch iets waar tenminste eens over nagedacht kan worden.
Uiteraard moet er iemand zijn tijd in vertalingen willen steken (en zoals al eerder aangehaald voor langer dan een paar maand)
En op het forum is het een kleine moeite om een (beperkt) Franstalig gedeelte bij te maken. Waarschijnlijk zal er daar in het begin niet veel gepost worden, maar dit kan misschien groeien ...?

Al die blabla over walen en vlamingen doet hier volgens mij helemaal niets ter zake. Door een Frans gedeelte toe te voegen kan er een grotere doelgroep bereikt worden. Een supporter is een supporter, of het nu nen vlaming of nen waal is.

Mister Bungle 06-06-2008 10:35

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
maar triestig om zien welke oogkleppen de meesten hier op hebben. kan me vinden in de post van rai

Jantje 06-06-2008 10:39

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Ik ga volledig akkoord met de pro's hier.
Iedereen heeft recht op nieuws van ons KVK. Volgend seizoen komen er trouwens een pak franstalige spelers bij. Ook hun supporters hebben het recht om ze te kunnen volgen. We kunnen van een fransman toch niet gaan eisen dat hij vlaams leert. Dat een belg tweetalig is vind ik ergens maar normaal, maar een buitenlander...
Maar ben dan wel van mening dat dit eerder de taak is van de offici?le site. Mocht KVK-fans er toch in slagen om een frans gedeelte te realiseren dan bewijzen ze nog maar eens dat ze verder staan dan de offici?le site...

Clary 06-06-2008 11:16

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Jantje (Bericht 41089)
IkWe kunnen van een fransman toch niet gaan eisen dat hij vlaams leert. Dat een belg tweetalig is vind ik ergens maar normaal, maar een buitenlander...

Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik vind dat wie tewerkgesteld wordt in het Nederlandstalig gedeelte van ons land, toch minstens de moeite kan doen om zich te kunnen uitdrukken in het Nederlands, ongeacht of het Walen, Fransen of Polen zijn.

Wat betreft Franstalige informatie : het kan inderdaad interessant zijn om hier een extra doelgroep mee te bereiken. Alleen : een website onderhouden kost veel tijd ... Wie gaat er zich de moeite getroosten om ook nog eens alle informatie in vlekkeloos Frans te vertalen ? En what's next : kritiek op Franse taalfouten ?

kevio 06-06-2008 11:33

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
en waarom dan ook niet in het Spaans?

rosso 06-06-2008 11:47

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
...en we zijn weer vertrokken.

Helle 06-06-2008 11:47

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door kevio (Bericht 41096)
en waarom dan ook niet in het Spaans?

Zeker het Arabisch niet vergeten,onze 4e landstaal :a50:
Anders kunnen ze ons nog betichten van discriminatie

Mister Bungle 06-06-2008 11:49

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
is het nu echt nodig om alles in het belachelijk te trekken? jongens toch er zijn hier een pak forumsbezoekers die schijten op al wie franstalig / waal / brusselaar / anders is. het zijn precies allemaal luiaards, profiteurs weet ik veel. ik zou eens willen zien wat voor seizoen we hadden gehad met enkel nederlandstalige spelers. dat men fier wil zijn op zijn vlaamse roots is op zich niets mis mee maar het lijkt me niet nodig om zich superieur te voelen. een beetje openheid op de wereld zou vlaanderen geen kwaad doen.

Franky 06-06-2008 12:35

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
farid eet kotletten ol?,ol? , dien es aangepast.

robertK019 06-06-2008 12:39

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Mister Bungle (Bericht 41103)
is het nu echt nodig om alles in het belachelijk te trekken? jongens toch er zijn hier een pak forumsbezoekers die schijten op al wie franstalig / waal / brusselaar / anders is. het zijn precies allemaal luiaards, profiteurs weet ik veel. ik zou eens willen zien wat voor seizoen we hadden gehad met enkel nederlandstalige spelers. dat men fier wil zijn op zijn vlaamse roots is op zich niets mis mee maar het lijkt me niet nodig om zich superieur te voelen. een beetje openheid op de wereld zou vlaanderen geen kwaad doen.

... en de toon is gezet voor weer een zinloze discussie tussen links en rechts, terwijl we allemaal vk-supporters zijn.
Mijn mening is dat de offici?le website zeker ndl en fra moet aanbieden, en als het even kan ook in het Engels. Dat ben je aan jezelf verplicht als je in eerste klasse aantreedt. Dit is ook het geval op de offici?le websites van huidige eersteklasse clubs.
Maar wie zegt dat ze daar niet mee bezig zijn??

Gio 06-06-2008 12:41

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Dit is inderdaad de taak van de offici?le site en als fansite heb ik geen behoefte aan een tweetalig gedeelte.

B... 06-06-2008 16:35

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Citaat:

Origineel gepost door Veyse (Bericht 41075)
Inderdaad. En als ik zie hoe sommigen hier al moeite hadden met de berichten van op de site van Tubize... de (on)kennis van de andere landstaal komt van twee kanten, laat dat maar zeker zijn.

Ik weiger Frans te spreken of te lezen in de "Vloanders"...In frankrijk of dat achtergesteld landsgedeelte spreek ik natuurlijk wel Frans.:a7:

Ivanovic 06-06-2008 17:22

Re: Kvkfans.be in het frans ?
 
Oki, ik ben achterlijk *lacht* Enfin, ik begrijp jullie standpunt hoor ivm deze site om het slechts in het Nederlands laten. Maar ik zal toch de officiele site contacteren om ze te helpen met het site te vertalen in het frans.

Zelfs zou ik komen tegen een Nederlandstalig in Walloni? of Brussel, praat ik tegen hem/haar in het Nederlands. Ja, ik ben een speciaal geval, weet ik het


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:16.

Forum software: vBulletin, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KV Kortrijk Forum